reklama

Ozajstné svaly s.r.o.

Paťo stojí na streche a už 15 minút nahadzuje lopatou stavebný odpad do vedier. „Takto super sa nespotím ani po hodine vo fitku,“ vzdychne spokojne. „Ozajstná robota, ozajstný pot, zamrmle veselo môj svokor stojaci obďaleč.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Paťo vyzerá ako intelektuál. Doviezol sa na staršom, ale športovo vyzerajúcom BMW, oblečené mal čistučké džínsy a slušácku košeľu. V pivnici sa prezliekol do stavebného a s chuťou sa pustil do práce. Skrátka, nevyzerá na kariérneho stavebného robotníka. Mám chuť sa ho opýtať, prečo to robí, ale nemusím. Sám sa pustí do rozprávania.

„Študujem výrobný manažment,“ začne. „Len čo v máji dorobím skúšky, zamestnám sa na stavbe. Nič odborné nerobím, len pomocné práce, fyzicky náročnejšie,“ povie hrdo. „Minulý rok som za tri mesiace zhodil 9 kíl. A také svaly som nemal ani po piatich rokoch intenzívneho tréningu. A viete koľko prachov som predtým vyhodil v soláriu za takéto opálenie?“ opýta sa a vypne svoju svalnatú čokoládovo hnedú hruď. „A tí somári mi za to ešte aj platia!“ dodá. Pobavene.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tí somári sú zrejme firma, ktorú som najala na kompletnú prerábku našej kúpeľne. A keďže tú firmu v konečnom dôsledku platím ja ...

Kým si guláš sám pre seba veselo buble na šporáku, trčím z kuchynského okna a vykecávam s Paťom. Než hovädzie primerane zmäkne, vypracujeme biznis plán. Dokonca už máme aj slogan ... „Kašlite na fitko, ozajstné svaly získate na stavbe. A tí somári vám za to ešte aj zaplatia!“ Dohodneme sa, že Paťo urobí reklamu medzi spolužiakmi, ja budem komunikovať s firmami, ktoré zháňajú brigádnikov. Zisk si rozdelíme fifty-fifty, aj keď sa zdá, že táto téma Paťa až tak veľmi nezaujíma. Očividne do toho nejde pre prachy. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Večer sa vráti z práce môj muž. Po dlhom dni strávenom vysedávaním na mítingoch a priberaním. Plus občasným rozčuľovaním sa. Hoci neviem, či sa z toho priberá alebo skôr chudne, ale ozajstné svaly sa z toho isto nezískavajú. Minule som našla na Internete tabuľku bežných aktivít s výpočtami spotreby kalórií. Rozčuľovanie tam nebolo. Porozprávam mu o svojom novom biznise s Paťom. Nezdá sa, že by ho to nejako nadchlo. Zbalí si tašku a uteká na squash. Jedna hodina squashu stojí zhruba 12 Eur. „Vieš koľko peňazí by si ušetril na jednu spotrebovanú kalóriu, keby si mi namiesto squashu radšej vytrhol ten vyschnutý krík v rohu záhrady?“ kričím za ním. Neodpovedá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O pár dní však z čista-jasna vyhlási, že treba dať novú betónovú vrstvu na príjazdovú cestičku. To, pravdaže, zahŕňa odstránenie starej vrstvy. Sadne za počítať a prenajme si „vhodnú“ zbíjačku. Nakoniec sám uzná, že to trocha prehnal. Zbíjačka mu siahala po krk, hoci on sám má takmer 190 cm. Krvavé mozole mal už po desiatich minútach natriasania, napriek tomu bol však na konci dňa spokojný so spotrebou kalórií, nárastom svalovej hmoty i kožného pigmentu. Žiaden somár mu síce za to nezaplatil, ale keď si človek predstaví, koľko by mu za to zaúčtovala nejaká stavebná firma, hneď je mu viac do spevu. Možno by si aj ruky pomädlil, keby na nich nemal mokvavé pľuzgiere.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O pár dní neskôr prechádzame centrom mesta, kde prebieha rozsiahla rekonštrukcia pešej zóny. Statný Róm, ktorý isto musel byť svalnatý, akurát tie svaly nebolo vidieť pod požehnanou vrstvou podkožného tuku, držal v rukách tú istú zbíjačku a tváril sa akoby narábal s plastovou hračkou. Vlastne ju väčšinu času držal iba jednou rukou. Tou druhou si totiž pridržiaval cigaretu a vehementne gestikuloval, keďže popri zbíjaní v kuse čosi vykladal svojmu kolegovi. Môj muž zostal stáť a s pootvorenými ústami pozeral na toho chlapa. V jeho pohľade bol obdiv a rešpekt. Tak sa ešte nikdy nepozeral ani len na squashového veľmajstra. Tie Rómove svaly, hoc ich aj nebolo na prvý pohľad vidieť, boli akési ... čo ja viem ... ozajstné. Lebo svaly, čo získate vo fitku, sú síce efektné, ale ktovie, či sa vôbec dajú použiť na niečo praktické.

O týždeň na to sa môj muž rozhodol konečne odstrániť ten suchý krík v rohu záhrady. Aj s koreňmi, samozrejme. Napínal svaly, vypúšťal litre potu a k tomu si povzbudivo ryčal. Keď mu chalani volali: „No čo, ako? Dáme zajtra squash?“, len nesúhlasne pokrútil hlavou a zdvorilo odmietol. „Vy si chlapci trocha zapinkajte, ja si dám ozajstnú makačku“, nepovedal. Nakoniec okrem jedného suchého kríka vyťal a vykorenil celý živý plot pozdĺž pravej strany záhrady. Vraj už bol moc prerastený. A vraj je ten tehlový múr, čo sa za ním skrýval, naozaj pekný.

Teraz sa chystá vyrúbať dva stromy pred domom a vysekať dlažbu na terase, hoci je relatívne nová. A tiež sa ma pýtal, či už sme s Paťom rozbehli ten biznis a či nepotrebujeme niekoho na víkendy. Budem musieť Paťovi zavolať a čo najskôr to rozbehnúť. Viete, naberanie ozajstných svalov je chvályhodné. Aj rešpekt k dobre odvedenej fyzickej práci, ktorej má moderný človek nedostatok, a tak ju nahrádza umelými a drahými pseudo-aktivitami.

Ale, ak to takto pôjde ďalej, o chvíľu mi v okolí domu nezostanú žiadne porasty. A možno ani žiadne chodníky. 

Danica Chames

Danica Chames

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  98
  •  | 
  • Páči sa:  179x

Sem-tam mi na klobúk prisadne motýľ. Inak normálka. Zoznam autorových rubrík:  RodičovskéVzťahovéPríbehyAmerickéHaluzeNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu