reklama

Tá pliaga, čo nás zachránila

Púpava je pliaga! Hovorieva môj dedo. Stále vymýšľa nové metódy, ako sa jej zbaviť. Špatí mu trávnik. Ale mne sa vždy páčila, či už mala hlavu žltú alebo bielu. A okrem toho mi zachránila kosti. Hoci to nakoniec schytala figa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Ja viem, mama mi často hovorí, že rozprávam nezrozumiteľne. Tak to skúsim znovu. Trochu zrozumiteľnejšie.

Do školy chodievame niekedy pešo. Ja, môj mladší brat a mama. Ale to len vtedy, keď mama nemusí ísť skoro do roboty. Prechádzka nám spraví dobre, hovorieva. Cestou míňame figu. Rastie za ostrou zákrutou vedľa plota a je asi dva metre vysoká. Mama tvrdí, že to je čudné. Figy vraj rastú len v Chorvátsku. Vždy sa pri nej zastavíme, pošúchame listy. Sú také zaujímavo drsné. V tieto dni pri nej postávame dlhšie. Dozrievajú jej plody. Dva či tri si vždy odtrhnem a zoberiem do školy na desiatu. Môj brat ich neľúbi, ale rád ich trhá. Z odtrhnutej stopky vyteká také biele lepkavé mlieko. Dáva mi ho na tvár, aby som bol lepkavý. Mladší bratia sú vždy hnusní.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa tej figy sme pomenovali aj celú ulicu. Volá sa inak, ale my ju nazývame Figová. Často je na nej zaparkovaných veľa áut, čo mamu rozčuľuje, lebo zaberajú skoro celý chodník. Ale aj ona niekedy parkuje na chodníku. Hoci, väčšinou sa pozrie, či tam zostalo dosť miesta, aby tade prešiel kočiar.

Minulý týždeň sme tiež išli do školy pešo. Trochu sme meškali, lebo som sa musel dva krát vrátiť. Najskôr po desiatu a potom po okuliare. Kráčali sme rezko. Pred ostrou zákrutou som ale zbadal dve púpavy s bielymi hlavami. Z každej z nich viselo čosi čudné. Vyzeralo to ako mini bezpečnostné kamery. Zavolal som na mamu a na brata, aby sa prišli pozrieť. Mama najskôr hundrala, že prídeme neskoro, ale nakoniec sa vrátila a pozrela. „To sú nejaké veľké semiačka, čo sa tam prichytili,“ povedala mama. „Nie, to sú kamery,“ vysvetlil som. Bolo to kúlové. Tie púpavy sú dokonalé. Na obranu proti nepriateľom si zohnali kamery. Nechápem, prečo dedo hovorí, že sú pliaga. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V tom momente zo zákruty vybehlo auto. Chcelo sa vyhnúť inému zaparkovanému autu, ale akosi sa mu to nepodarilo a vrazilo do figy. Bol to riadny rachot. Jeden veľký konár sa zlomil a padol na strechu auta. Vystúpil z neho ujo, ktorý strašne nadával. Z čela mu kvapkala krv. Mal tam nejaký škrabanec. Mama sa ho opýtala, či je v poriadku. Bol dosť nahnevaný a rukávom si prešiel po čele. Tú krv si tým rozmazal a vyzeral ako zombík. Mama povedala, že by sa ten škrabanec mal zalepiť a opýtala sa, či má v aute lekárničku. Môj brat odtrhol jednu figu a ponúkol ujovi, že mu to zalepí tým lepkavým mliekom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nakoniec ujo povedal, že nič nepotrebuje, vytiahol mobil a začal telefonovať. Chcel som sledovať, čo sa bude diať, či príde sanitka, hasiči a odťahovka, ale mama povedala, že musíme ísť. Že to bola len malá nehoda. Ale, že nebyť tej púpavy, boli by sme isto stáli pred tou figou a boli by sme teraz mali polámané kosti. Ešte raz som sa obzrel. Predok auta bol dosť popučený a figa vyzerala veľmi úboho. Bolo mi jej ľúto. Možno keby sme tam boli stáli, boli by sme figu zachránili. Ale tie polámané kosti by asi dosť boleli. Môj brat sa v škole všetkým chválil, ako zažil veľkú figovú nehodu, ale ja som bol radšej ticho. Pani učiteľka sa ma aj pýtala, prečo som taký smutný, ale povedal som jej len, že ma zachránila púpava s bezpečnostnou kamerou. Povedal som to potom večer aj tatinovi a dedovi. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dedo stále tvrdí, že púpava je pliaga. Ale včera som ho pozoroval, keď kosil trávu. Jednu zablúdenú bielohlavú púpavu naschvál obišiel. 

Danica Chames

Danica Chames

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  97
  •  | 
  • Páči sa:  165x

Sem-tam mi na klobúk prisadne motýľ. Inak normálka. Zoznam autorových rubrík:  RodičovskéVzťahovéPríbehyAmerickéHaluzeNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu